יצא שהייתי צריך לטוס לקנדה בשביל לסדר משהו באזרחות שלי שם…

כשהייתי ממש בתחילת דרכי עם העץ גרתי שם כמעט שנתיים והמשכתי ללמוד ולהעמיק את הידע שלי בנגרות מסורתית תוך כדי בנייה של כמה רהיטים במשך התקופה הזאת ובעיקר ממפגש מאד חזק עם אדם יקר שלימים הפך לדבר הכי קרוב למאסטר שהיה לי. כשפגשתי את אלאסטר הוא היה בן 60 והיינו מטפסים ביחד על מצוקים ומדברים על נגרות. באותה תקופה , הוא בעיקר גילף ופיסל בעץ. הוא טען שגם כאשר היה מנגר הוא היה עושה זאת רק כדי שיוכל לגלף על דלת השידה…

אז כשהבנתי שאני טס לקנדה התרגשתי מאד לקראת הפגישה הזאת אחרי כמעט 10 שנים. בסופו של דבר זה היה כמעט כאילו לא באמת עבר הזמן הזה. אומנם הוא כבר לא היה במצב לטפס (-: אבל בילינו כמה שעות טובות בדיבור על נגרות , גילוף וחיים.

היתה לי תוכנית נוספת לאותה נסיעה ,לבקר את תום פידג'ן , מאסטר נגר שאני עוקב אחריו כבר כמה שנים והוא ללא ספק אחד ההשראות הגדולות שלי בתקופה האחרונה. ידעתי שהוא בדיוק פתח בית-ספר לנגרות חדש בטורונטו שהוא

ללא מכונות על פי משנתו של תום – The Unplluged Woodshop .

 

שלחתי לו מייל ואמרתי לו שאהיה בסביבה , אם אפשר לקפוץ והוא בירך אותי לבוא בשמחה.

הבאתי איתי מהארץ כמה לוחות זית מיוחדות שפרסתי כמה חודשים לפניי כמנחת אורח.

הביקור אצלו היה רגע מכונן עבורי, כיום בדיאבד אני מבין שגם איפשהוא הייתי צריך את האישור הזה – שאפשר בלי מכונות!

 

תום עצמו איש מדהים ומעורר השראה שהרגיש לו כמו אח מהרגע הראשון . הוא איפשר לי לרבוץ אצלו כמה ימים בסדנא ולשחק בכל הצעצועים שלו, כלים של היצרנים הכי גדולים בעולם כיום. בין השאר מקצועת החלקה של המאסטרו ג'ימס קרנוב.

עונג צרוף!

באותה תקופה הייתי לקראת בנייה של גיטרה מיוחדת עבור לקוח בארץ אז ניצלתי את ההזדמנות ונסעתי למחסן עצים בעיירה סמוכה כדי למצוא עצים מיוחדים עבור הפרוייקט הזה. אחר כך ביליתי את רוב זמני בהקצעת העצים כדי שאוכל גם להביא אותם ארצה בלי בעיות ( עץ גולמי דורש לפעמים אישורים של משרד החקלאות ומסתבר שעם עץ מוקצע ומעובד אין בעיה)

אני מאד ממליץ לעקוב אחרי עבודתו של תום יש לו ערוץ יוטיוב מאד מרשים וגם אפשר לרכוש מנוי עבור וידאו-בלוג שבו הוא מתעד כמעט כל מהלך שהוא עושה.

כשחזרתי ארצה התחלתי לאט לאט להוציא את המכונות מהסדנא…